جلوبندی

شرکت امداد ماشین برای ارائه خدمات مکانیکی ، در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه می رسانند. جلوبندی خودرو جزئی از این خدمات محسوب می شود. این سرویس شامل تعمیرات بخش جلو خودرو و تجهیزات زیرین آن می باشد. عملکرد صحیح این بخش از خودرو موجب جلوگیری از صدمات وارد شده به قسمت های مختلف خودرو مانند : جعبه فرمان ، گیربکس و…. می شود.

تعادل چرخ ها به هنگام رانندگی و کنترل فرمان سره پیچ ها از دیگر عملکرد‌های این بخش از خودرو می‌باشد.

قطعات جلوبندی اتومبیل

تعمیر جلوبندی خودرو شامل دو سیستم چرخ‌ها و سیستم فرمان می باشد. از قطعات آن می توان به اکسل ، سیبک‌ها ، سگ دست و شغال دست ، میل موجگیر ، طبق و رام می باشد.

سیستم فرمان

هنگامی که کوچک ترین مشکلی در جلوبندی ماشین بوجود می‌آید ، اولین آثار و علائم این اختلال در سیستم فرمان نمایان می شوند. کلیه کنترل و حفظ تعادل خودرو به وسیله راننده توسط سیستم فرمان صورت می گیرد. طرز کار این سیستم به این صورت است که دستورات وارد شده توسط راننده به سیستم فرمان توسط سگ دست‌ و سیبک‌ها به چرخ خودرو منتقل می شود و یک سیستم منظم و یکپارچه را بوجود میاورد.

سیبک ها

این قطعات جعبه فرمان و قطعاتی مانند سگ دست و تشکیلات فنر را به هم متصل می کنند. زمانی که ماشین در حال چرخش به سمت چپ و راست باشد ، سیبک ها وظیفه حفظ تعادل چرخ‌ها را بر عهده دارند. عملکرد درست این قطعات باعث راحتی حرکت در چرخ‌ها شده تا مشکلی در جا‌به‌جایی ماشین و زاویه چرخ‌ها به وجود نیاید.

بهم خوردن زاویه چرخ ها و شنیدن صداهای غیر طبیعی از جلوبندی خودرو از خرابی سیبک ها خبر می دهند.

سگ دست و شغال دست

این قطعه طبق ها را به کمک فنر متصل می کند و وظیفه انتقال وزن ماشین به چرخ ها را بر عهده دارد. هنگام خراب شدن این بخش ، به طبق ها و کمک فنر‌ها آسیب رسیده و زاویه چرخ‌ها به شدت بهم میریزد.

فنر‌ها و کمک فنر

کنترل وزن اتاق و بدنه خودرو توسط فنر‌ها و کمک فنر‌ها صورت می گیرد. این قضیه باعث می شود که هنگام حرکت خودرو آسیبی به موتور و بدنه خودرو وارد نشود. کشیده شدن خودرو به یک سمت و تولید صداهای ناهنجار ، از نشانه های خرابی این قطعات می باشند.

طبق

به هنگام حرکت خودرو از روی ناهمواری ها ، طبق ها جابجا و بالا پایین شده و تعادل بین کمک فنر‌ها را حفظ می کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید